Oppsigelse

Ønsker du å si opp ditt abonnement? Her finner du svar på spørsmål om oppsigelse og informasjon om hvordan du sier opp ditt abonnement hos Telenor.

Oppsigelsestid i Telenor

Mobil og Mobilt bredbånd: Du må betale månedsavgift ut den måneden du sier opp.

TV, Bredbånd og hjemmetelefon: Oppsigelsestiden er en måned, og oppsigelsen regnes fra første dag i påfølgende måned. Det vil si at om du sier opp i løpet av september, løper abonnementet ut oktober.

Se vilkårene for ditt abonnement for mer informasjon.

Faktura ved oppsigelse

Når du sier opp blir avgifter som er fakturert utover oppsigelsestiden tilbakebetalt.

Du kan lese mer om faktura ved oppsigelse og endring ved å trykke på linken under.

Faktura ved endring eller oppsigelse

Jeg ønsker si opp en tilleggstjeneste

De fleste tilleggstjenester kan du si opp på Mine Sider.

For å avslutte tilleggstjenester, trykk på linken under.

  1. Trykk på abonnementet det gjelder, og trykk på Se alle ved siden av overskriften Tjenester.

  2. Trykk så på tjenesten det gjelder, og velg Avbestill denne tjenesten.

  3. Du får tilsendt bekreftelse på e-post.

Ønsker du si opp en tjeneste du ikke får sagt opp selv på Mine Sider, ta kontakt med kundeservice.

Gå til Mine Sider

Jeg ønsker å si opp mitt abonnement

Vi anbefaler at du tar en kikk på Spørsmål og svar under hvis det er noe mer du lurer på.

Hvis du ønsker å avslutte ditt abonnement, eller tjenester som ikke kan sies opp på Mine Sider, kan du ta kontakt med oss på telefon eller via e-postskjema.

Gå til Kontakt oss

Jeg vil si opp min forsikring

Hvis du ønsker si opp din mobilforsikring, så kan vår chatbot Telmi hjelpe deg med det.

Trykk på knappen under for å åpne chat-vinduet.

Åpne Telmi-chat

Jeg skal returnere utstyr

Trenger du en returslipp for å sende fastnettsutstyr tilbake til oss?

Da kan du lage og skrive ut dette rett fra nettsiden, eller få en QR-kode du kan scanne inn på Postens innleveringssted.

Bestill returslipp

Spørsmål og svar

  • Kan jeg si opp mobilabonnementet, men beholde nummeret?

    Ønsker du ikke lenger å ha et abonnement med faktura kan du endre abonnementet til et kontantkort. Da beholder du nummeret uten å få motta noen faktura.

    Ring kundeservice på 915 09000 for å endre til kontantkort.

  • Hvordan sier jeg opp abonnement grunnet dødsfall?

    For å si opp et abonnement i forbindelse med dødsfall anbefaler vi at du ringer oss.

  • Kan jeg si opp leieavtale på WiFi Ruter eller T-We Boks II?

    Du kan si opp leieavtale på Wifi ruter og T-We boks II som du leier fra oss. Vi sender da ut en returlapp som du benytter for å returnere utstyret. Hvis utstyret ikke returneres innen rimelig tid vil du bli fakturert for utstyret.

    Oppsigelse av leieavtalen kan du gjøre på Mine Sider.

    Eldre utstyr som det ikke er leieavtale på, trenger du ikke returnere.

  • Hvordan avslutter jeg min SWAP-avtale?

    Hvis du vil avslutte SWAP-avtalen før det har gått 24 måneder, kan du betale resterende nedbetalingene. Du beholder mobilen, men fordelene med SWAP vil opphøre (forsikring og mulighet for å bytte til ny mobil).

    Ring oss på 915 09000 hvis du ønsker å avslutte din SWAP-avtale.

    Les mer om SWAP

  • Hvordan bytter jeg fra en mobiloperatør til en annen?

    Ønsker du å beholde samme mobilnummer er det viktig at du ikke sier opp abonnementet ditt før du bytter. Bytter du fra en operatør til en annen, vil den nye operatøren si opp abonnementet for deg.

    Sier du opp telefonnummeret selv, mister du nummeret og vil få et nytt mobilnummer.

    Ønsker du å bytte til et annet abonnement i Telenor, se oversikt over våre mobilabonnement.

  • Hva skjer med Min Sky om jeg sier opp abonnementet mitt?

    Ved oppsigelse av abonnement i Telenor, eller hvis du bytter leverandør, mister du den ekstra lagringsmengden du har. 

    Du har fortsatt 2 GB gratis lagring i Min Sky, men overskrider du denne får du et varsel i appen om at lagringsplassen er oppbrukt. I tillegg får du en e-post fra Telenor Digital som inneholder mer informasjon om hvordan du kan kjøpe mer lagringsplass. Innhold som overskrider 2 GB vil bli slettet, så du burde laste dem ned til pc eller mobil for å sikre innholdet.

    Merk at filene blir lagret i skyen i 30 dager før de blir slettet, men filene som ligger lagret lokalt på dine enheter beholder du.

Vil du bytte til et annet abonnement?