Spørsmål og svar om binding

Fra 1. juni 2017 selges alle våre privatabonnement helt uten binding. Hvis du har binding fra før, vil månedsprisen reduseres når avtaletiden er over.

?

Har jeg bindingstid?

Telenor selger ikke lenger abonnement med binding. Hvis du har kjøpt abonnement før 1. juni 2017 kan det hende at du har binding.

Du kan selv sjekke om du har binding på Mine sider:

Bruddgebyr blir beregnet når du prøver å bestille et nytt abonnement.

Ønsker du å kjøpe ny mobil, kan du fornye bindingen allerede etter 11 måneder. Kjøp ny mobil

For SWAP gjelder egne betingelser

?

Kan jeg endre abonnementet mitt selv om jeg har binding?

Ja, du kan bytte til et abonnement med høyere månedspris, selv om du har binding. Du kan selv bytte abonnement ved å logge deg inn på Mine sider

Hvis du vil endre til et abonnement med lavere månedspris, kan dette medføre et bruddgebyr. Bruddgebyret blir beregnet når du forsøker å bestille det nye abonnementet. Du kan også ringe kundeservice på 915 09000.

?

Jeg vil endre til kontantkort, men har binding

Er du eier av abonnementet, kan du selv endre abonnementet på Mine sider.

Har du binding vil endring til kontantkort medføre et bruddgebyr.

Om du har bindingstid finner du ut på Mine sider. Velg abonnementet det gjelder, se Avtaletid.

?

Hvor mye må jeg betale hvis jeg bryter bindingen?

Bruddgebyret varierer etter hvor lang bindingstid du har igjen og hvilket abonnement du har. 

Se status på din bindingstid på Mine sider. Velg abonnementet det gjelder, se Avtaletid.

Bruddgebyret blir beregnet når du forsøker å bestille et nytt abonnement. Du kan også ringe kundeservice på 915 09000.

?

Jeg har allerede binding, men ønsker å kjøpe ny mobil

Når du har bindingstid og ønsker å kjøpe ny mobil, har du flere alternativer:

  • Du kan si opp bindingsavtalen du har og betale bruddgebyret. Deretter kan du kjøpe en ny mobil med SWAP og et av våre nye abonnement. Ring kundeservice på 915 09000.
  • Når du har hatt binding i 11 måneder, kan du bytte til et av våre nye abonnement og kjøpe mobil med SWAP. Du betaler da ikke for brudd på binding.
  • Du kan kjøpe en ny mobil som ikke krever tegning av binding.

Er du usikker på hvor mye bindingstid du har igjen? Status på bindingstid finner du på Mine sider. Velg abonnementet det gjelder, se Avtaletid.

Kundeservice

Vi hjelper deg

Kundeservice er her når du trenger hjelp. Kontakt oss på 915 09000 (8-20), e-post eller Facebook.