Telenor Her får du en forklaring på de vanligste postene som kan finnes på din mobilregning.

Dette er et eksempel på en mobilfaktura fra Telenor, med forklaring av punktene nederst på siden. For å se dine fakturaer, logg deg inn på Mine sider.

Forklaring av mobilfaktura
  1. 1

    Kundeinformasjon

    Her finner du generell fakturainformasjon, som din eFaktura-referanse og datoen fakturaen er produsert.

  2. 2

    Periode

    Viser perioden fakturaen gjelder for. Abonnementsavgift (faste priser) blir fakturert forskuddsvis, mens bruk blir fakturert på etterskudd.

    Den første fakturaen du mottar fra Telenor gjelder fra datoen abonnementet ble aktivert og forskuddsbetaling for neste måned.

  3. 3

    Engangspriser

    En samlepost for engangspriser. Eksempler er gebyr for papirfaktura, forsinket betaling, åpning av stengt abonnement og lignende.

  4. 4

    Faste priser

    Viser totalprisen på abonnementene og tjenestene du abonnerer på.

    Under kolonnen Periode, ser du fra-og-til-dato. Merk at du betaler månedsavgift på abonnementet for hver påbegynte kalendermåned.

    Sier du opp abonnementet midt i en fakturaperiode, vil du ikke få tilbake den forhåndsbetalte månedsavgiften for den inneværende måneden. Dersom du har kvartalsfaktura, får du igjen for de hele månedene du har igjen av fakturaperioden.

    Nedbetaling mobil/terminal er nedbetaling av din mobiltelefon. Dette punktet blir borte fra fakturaen så fort mobilen er nedbetalt.

    Hvis du har gjort endringer på abonnementet siden forrige faktura, vil summen du har innbetalt på forskudd bli trukket fra og en ny fakturalinje legges til med det nye produktet.

  1. 5

    Tilleggstjenester

    Tilleggstjenestene tilknyttet ditt mobilabonnement er listet opp under dette feltet.

  2. 6

    Bruk

    Viser totalsummen for det du har brukt av mobiltjenester (tale, SMS, datatrafikk eller lignende). På høyre side er bruken spesifisert. 

    Inkluderte ringeminutter: Alle samtaler innenfor ditt abonnements inkluderte minutter. Både antall samtaler og total varighet er spesifisert. 

    Tale: Viser samtaler til FriFamilie og fakturerbare samtaler, blant annet samtaler til utlandet, samtaler i og fra utland og samtaler til spesialnummer.

    SMS/MMS: Alle meldinger som er sendt i tidsperioden. Her oppgis også inkluderte SMS, SMS/MMS sendt innenfor FriFamilie, SMS/MMS sendt til utlandet og SMS/MMS sendt i og fra utland.

  3. 7

    Data

    Viser datatrafikk som er brukt i perioden. Datatrafikk er Internett på mobiltelefonen via mobilnettet. 

    Under kolonnen Tid/Volum står mengden datatrafikk du har brukt.

    "Inkludert data" viser data som er inkludert i abonnementet ditt, mens "Data i Norge" viser hvor mye du har brukt utover det som er inkludert. "Data i Norge etter makspris" viser hvor mye du har brukt over maksprisen for ditt abonnement.

    Eksemplet her har brukt 60 GB inkludert data, En ekstra datapakke med 10 GB, 79,81 MB før maksprisen på 399,- ble nådd og 9,22 GB etter at maksprisen ble nådd. Dersom du pleier å bruke mer data enn det som er inkludert, vil det lønne seg å bytte til et annet abonnement. Se våre abonnement

  1. 8

    Innholdstjenester

    Innholdstjenester er en samlebetegnelse for bestilling eller aktivering av ulike tjenester, som spill, stemmegivning, nummeropplysning ved hjelp av SMS til spesialnummer (fire- og femsifrede nummer). Eksempel på varer og tjenester er betaling for parkering med SMS, kinobilletter og lignende. 

    Er du uenig i beløpet du blir belastet for, send en e-post til Telenor kundeservice.

    02139.no kan du finne hvilken innholdsleverandør som belaster deg for innholdstjenestene.

  2. 9

    Totalt

    Totalbeløpet på fakturaen, altså hvor mye du skal betale.

    Logg deg inn på Mine sider for å se dine fakturaer og hvilke fakturaer du har betalt. Fakturaoversikt på Mine sider

Hjalp denne siden deg?