Hjelp til Zyxel P8702N

Her finner du informasjon om ruteren og veiledninger til oppkobling og innstillinger.

WiFi Ruter

Om Zyxel P8702N

Zyxel P8702N er et trådløst rutermodem med innebygde antenner. WiFi-signalene sendes både på 2,4 Ghz og 5 Ghz, noe som gir mulighet for både god rekkevidde og hastighet på WiFi. Ruteren fungerer i kombinasjon med alle våre bredbåndsteknologier. Ruteren støtter også alle hastigheter og bredbåndstelefoni. Som standard benytter ruteren en sikker kryptering av passord, kalt WPA2.

Visste du at Telenor tilbyr en helt ny ruter og WiFi-forsterker? Les mer om vårt nye utstyr.

  • Hva betyr lampene på Zyxel P8702?

    POWER:

    • Blå = Tilkoblet strøm

    • Blinkende blå = Test av modem pågår

    • Rød = Oppdaget feil etter test

    DSL:

    • Grønn = Tilkoblet VDSL

    • Gul = Tilkoblet ADSL

    WAN:

    • Grønn = Forbindelse med fiberboks

    • Mørk = Ingen forbindelse med fiberboks

    INTERNETT:

    • Grønn = Tilkoblet internett

    • Rød = Ikke tilkoblet internett

    ETHERNET 1-4:

    • Gul = Lyser når det er en 100Mbit/s tilkobling

    • Grønn = Lyser når det er en 1000Mbit/s tilkobling

    TRÅDLØST:

    • Blå = WiFi er aktiv

    TELEFON 1:

    • Fast grønn = Bredbåndstelefoni er tilkoblet

    • Blinkende grønn = Telefonrøret ligger av eller telefonen er i bruk

  • Glemt passord på det trådløse nettet?

    Det trådløse nettet er ferdig oppsatt fra Telenor. På en etikett på undersiden av ruteren finner du navn på nettverket (SSID) og nettverkspassord (WPA2).

    Hvis du har endret eller ønsker å endre nettverksnavn eller passord kan du enkelt gjøre dette fra wifi.telenor.no

  • Skru av eller på WiFi?

    Knapp for å aktivere lamper/WiFi(klikk én gang for å aktivere lampene og så en gang til for å slå av eller på WiFi).
    NB: Etter ca. 30 minutter vil alle lamper untatt POWER bli skrudd av. TRÅDLØST vil også fortsette å lyse dersom du har trådløst på.

    Trådløs knapp

  • Internett fra en annen bredbåndsleverandør?

    Zyxel P8702N er ment å benyttes med bredbånd levert av Telenor. Ved bruk av bredbånd levert av andre leverandører, vil funksjonaliteten i ruteren derfor kunne bli begrenset. Slik begrensning vil blant annet være knyttet til adgang til å administrere innstillinger samt at ruter ikke vil motta programvare- og sikkerhetsoppdateringer. Telenors kundestøtte forutsetter at ruteren er tilkoblet bredbånd fra Telenor.

  • Detaljer om ruteren

    Mål:
    200 x 150 x 100 mm

    WiFi-standard:
    802.11b/g/n på 2.4 Ghz og 802.11a/n/ac på 5 Ghz

    Standard kryptering:
    WPA2 PSK (Kan endres til WPA, WPA+WPA2)

Opplever du problemer med Internett?

Svært mange problemer løses ved at man skrur utstyret av og på. Opplever du allikevel problemer, kan vi hjelpe deg med veiledninger for de vanligste problemstillingene.

Tregt, ustabilt eller manglende nett

Administrer din ruter

Ønsker du å endre innstillingene på ruteren din, som å endre nettverksnavn eller passord? Det kan du gjøre ved å logge deg inn på ruterens grensesnitt, på https://wifi.telenor.no/

For å logge deg på, må du være tilkoblet ditt hjemmenett, og du logger deg inn med admin-passordet som du finner klistrelappen under din ruter. 

Trenger du mer hjelp eller veiledning til å endre innstillinger på din ruter? Vi har laget en egen side med mer info, den finner du ved å trykke på knappen under.

Gå til Ruteradministrasjon