Nå kan du ta med deg T-We også på ferie til utlandet

Nå kan du ta med deg T-We også på ferie til utlandet

Har du vært på ferie i Europa, og ergret deg over at du ikke har kunnet strømme favorittserien fra hotellsenga? Nå blir TV-innholdet i T-We tilgjengelig i hele EU og EØS.

Av rettighetshensyn har det vært umulig å ta med seg favorittkanaler og favorittprogrammer ut av landet, for eksempel når vi har vært på ferie.
Nå blir det en endring på dette. Som følge av ny lovgivning fjerner vi nå geoblokkeringen, og lar deg se dine favorittprogrammer også når du er på reisefot i Europa.
Dermed kan du fortsette å se serien du er så hekta på, eller se store idrettsarrangementer med norsk kommentator. Dette kan strømmes på twe.no eller i appen for mobil, nettbrett og Apple TV.

Strømming øker dramatisk

Alle kanalene som er tilgjengelig på appen når du er utenfor hjemmet ditt i dag, vil nå også bli tilgjengelig i hele Europa.
– Dette betyr at du som kunde nå kan få med deg alt av serier, filmer og norske TV-programmer med på utenlandsreiser. Uavhengig om du skal på familieferie, jobbreise eller på romantisk storbytur, trenger du ikke lenger bekymre deg for spoilere av favorittprogrammet, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor.
Undersøkelser fra Telenor viser at strømming av TV har økt med 20 prosentpoeng på ett år, og at vanlig, lineær TV-titting er halvert de siste sju åra.
Barn og unge er de største brukerne av strømme-TV.
– Kundene er lite opptatt av hvilke kanaler de har - de er mer opptatt av selve innholdet. Våre undersøkelser viser at barn er blant de aller ivrigste, og dermed kan tilgang til norsk barne-TV komme ekstra godt med på ferien, sier Amundsen.

Bruk Kids Mode

Et bonustips hvis ungene trenger en timeout etter en lang dag på stranda: Med kids mode-funksjonen gjør du appen 100 prosent barnevennlig.
Når du trykker inn knappen samler den alle programmene som er spesifikt for barn, og ungene kan selv bla seg rundt og starte sitt favorittinnhold.
Slik fungerer det:

PS: Sliter du med å få tilgang, selv om du er i EU/EØS? Sjekk din IP-adresse (for eksempel her), og se at informasjonen om hvilket land du befinner deg i er korrekt. Ta gjerne kontakt med kundeservice for å få hjelp videre.