Telenor Norge legger ned kundeserviceavdelingen i Harstad
(Fornebu, 14. november 2017) I dag besluttet styret i Telenor Norge å legge ned kundeserviceavdelingen i Harstad. 81 ansatte blir overtallige.
– I dag fikk våre kollegaer i Harstad den tunge beskjeden om at det er besluttet at avdelingen i Harstad legges ned fra 1. januar 2018. Denne nedleggelsen berører 81 ansatte. Vår prioritet nå er at våre medarbeidere i Harstad blir ivaretatt best mulig, og får individuell oppfølging i tiden fremover, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Telenor i endring
Endringene er en del av Telenors digitaliseringsagenda. Det er satt ambisiøse mål for konsernet som krever effektivisering, digitalisering og kutt i kostnader.
Bakgrunnen for denne beslutningen er at kundene i stadig sterkere grad velger digitale løsninger og selvbetjening. Over de to siste årene har Telenor Norge mottatt én million færre anrop til kundeservice. I tillegg øker bruken av digitale kanaler. For eksempel er det allerede over én million brukere av Mitt Telenor-appen, og direktesalg i appen har hatt en betydelig vekst.
– Det er aldri enkelt å legge ned avdelinger. Våre dyktige medarbeidere i Harstad har levert godt i mange år, men totalt har utviklingen ført til at vi er i en situasjon med betydelig overkapasitet og derfor er dette nå nødvendig, forteller Bjørn Ivar Moen, leder for Mobile.
Forslag fra Harstad kommune
Harstad kommune har fremmet et forslag om at Telenor deltar i etableringen av et gründerfond og -senter i Harstad.
– Dette er et positivt forslag som vi vil være med å realisere. Det gjenstår å konkretisere de praktiske rammene rundt dette, avslutter Bjørn Ivar Moen.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge
Tlf: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900
Besøk også vårt nyhetsrom og følg oss på Twitter @TelenorN_presse