Ny Gjensidige-avtale for Telenor
(Fornebu, 7. juli 2014) Telenor har signert ny avtale med Gjensidige om leveranse og drift av telefoni- og mobiltjenester til Gjensidige sin virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Avtalen har en verdi på 60 millioner kroner over tre år.
Avtalen omfatter basistjenester på fasttelefoni, mobiltelefoni og drift av fasttelefonitjenesten sentralbord.
Enkelte å kjøpe og bruke
- Vi er svært glade for å få fortsette vårt samarbeid med Gjensidige. Avtalen understøtter en felles strategi hvor det skal være enkelt å kjøpe, bruke og få support, og vi utfordrer hverandre på å finne gode og innovative mobile tjenester og løsninger. Vi ser frem til å være med i den videre utviklingen av Gjensidige sin virksomhet, sier Marina Lønning, leder for bedriftsmarkedet i Telenor.
Telenor vil levere nordisk drift av fasttelefonitjeneste som er dedikert og kundetilpasset til Gjensidige. I avtalen ligger også muligheter for å oppgraderes til nye tjenester i Mobilt Bedriftsnett og muligheter for IP-telefoni.
- Ved å velge Telenor som leverandør av telefoni- og mobiltjenester bygger vi videre på et etablert samarbeid med en solid og langsiktig aktør innenfor telekommunikasjon, sier Per Kåre Olsen, IKT direktør i Gjensidige.
Nordiske løsninger
Avtalen sikrer Gjensidige nordisk oppfølging og betjening fra Telenor.
- Gjensidige har som mål å etablere nordiske løsninger. For å nå dette målet er vi avhengige av å ha en partner som kan levere stabile og driftssikre løsninger og har et nordisk perspektiv, et mobilnett med høy kapasitet, hastighet og stabilitet, og som i tillegg kan tilføre oss ny funksjonalitet når vi har behov for det, sier IKT direktør Per Kåre Olsen i Gjensidige.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
• Kristine Meek, informasjonssjef i Telenor, tlf.: 918 85 405, e-post: kristine.meek@telenor.com
• Pål Rune Eklo, informasjonssjef i Gjensidige, tlf.: 951 94 898, e-post: pal-rune.eklo@gjensidige.no