ikon next

Bruker du over 100 GB senkes hastigheten til 3 Mbit/s. Hvis du vil øke hastigheten igjen, kan du kjøpe en Hastighetsreload.

Ubegrenset data gjelder i Norge/EU/EØS. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skipspesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Alle hastigheter behandles likt ved metning i mobilnettet. Mer om fart og dekning.

Beregn pris

Legg til antall personer. Har dere abonnement hos oss fra før, skal de også legges til.
Voksen

0

Under 18

0

Du må legge til antall som skal ha Next for å bestille

Inkludert i våre mobilabonnement:

Nettslett

Nettslett – hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett

Nettmobbing, netthets og private bilder på avveie er et utbredt problem. Med tjenesten Nettslett kan du få hjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller uønsket innhold på nett.

Mer om Nettslett

Ikon for Nettvern

Nettvern – surf tryggere med mobilen

Nettvern er et filter i Telenor-nettet som lar deg surfe litt tryggere. Filteret hindrer deg i å gå inn på falske nettsider eller lenker som inneholder virus, slik at sjansene for å bli utsatt for identitetstyveri og svindel blir mindre.

Merk deg at Nettvern ikke sensurerer surfingen din, og sporer heller ikke hvilke sider du besøker.

Slik fungerer Nettvern

Ikon for Min Sky

Min Sky – lagre bilder trygt i skyen

Med Min Sky får du ubegrenset og trygg lagring av bildene og videoene dine. Du kan enkelt organisere bilder i album, dele bilder med venner og familie og laste ned bildene fra skyen på tvers av alle enhetene dine.

Last ned Min Sky eller ta en titt på alt du kan gjøre i appen

Merk! Aldersgrense 13 år.

Ikon for Se Hvem

Se Hvem – full kontroll på ukjente nummer

Med Appen Se Hvem har du nummeroppslag, du kan sjekke om et ukjent nummer er svindelanrop eller telefonsalg og lagre kontaktene dine på et trygt sted. Du kan også søke opp kontakter og adresser i hele Norge. Tjenesten koster vanligvis 49,- /mnd, og er inkludert i alle abonnementene våre uten ekstra kostnad.

Last ned Se Hvem eller les mer om appen

Merk! Aldersgrense 13 år.

Ikon for Telenordekning

Telenordekning – Norges raskeste 5G-nett*

Et raskt nett betyr bedre mobilopplevelse - uansett hva du bruker mobilen til!

Hvorfor er hastighet viktig?

Når du strømmer video på mobilen din, laster du hele tiden ned data. Jo kjappere dette går, jo færre avbrytelser blir det, og desto bedre blir brukeropplevelsen din. Det betyr at du kan bruke mobilen din til både streaming, gaming og nedlasting, uten forsinkelser og hakking.

Ikon for fri tale

Fri tale og meldinger – gjelder både SMS og MMS

Ring og send send så mange meldinger du vil, uten at det koster noe.

Ikon for fri bruk i EU/EØS

Fri bruk i EU/EØS – bruk mobilen som hjemme

Bruk mobilen som hjemme når du er på reise i EU/EØS. Alt som er inkludert i mobilabonnementet kan du bruke fritt i Norge og EU/EØS.

Ikon for ingen binding

Ingen binding – bytt opp eller ned, hvis du vil

Hos oss er det ingen binding på våre mobilabonnement, og du står fritt til å bytte opp eller ned når du selv vil.

Se flere

Ubegrenset data til flere?

Med Next Familie får alle i familien hvert sitt Next-abonnement med ubegrenset data - og sammen får dere familierabatt! Det er kun én i Next Familie som betaler ordinær månedspris, deretter vil de andre abonnementene få familierabatt så lenge alle har felles eier. Prisen avhenger av om den som skal bruke abonnementet er over eller under 18 år.

Sjekk ut og bestill Next Familie her ›

Prøv oss i 2 måneder

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake!

Så lett bytter du til Telenor
  • Bestill abonnementet du ønsker. Etter 5-8 dager får du et SIM-kort i posten.
  • Vi fikser alt det praktiske rundt byttet.
  • Sett SIM-kortet i mobilen, og voilà – velkommen til Telenor!

Spørsmål og svar

?

Får jeg virkelig ubegrenset data?

Ja, med Next får du ubegrenset data – hver måned. Bruker du over 100 GB, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. De fleste vil likevel kunne surfe relativt normal, og du kan kjøpe en Hastighetsreload – om du ønsker det.

?

Hvilken hastighet bør jeg velge?

Velger du Normal får du opptil 10 Mbit/s*, som er vår laveste hastighet. Du kan selvsagt surfe, bruke sosiale medier og lese e-post som normalt. Du kan også se video i god kvalitet, og laste ned en film på cirka 7,5 minutter.

Velger du Rask får du opptil 100 Mbit/s*, noe som er ti ganger raskere enn Normal. Du kan strømme nett-tv med krystallklar kvalitet, og laste ned en film på cirka ett minutt. Dagens gjennomsnittshastighet på 4G er 70–80 Mbit/s, så dette vil være mer enn nok for de aller fleste.

Velger du Maksimal får du fri fart opptil 300 Mbit/s* på 4G. Dette er drømmehastigheten for gamere, og for deg med Data- eller Tvilling-SIM. Du vil oppleve minimale forsinkelser i nettet, og en film lastes ned på cirka 23 sekunder. Vi bygger fortsatt ut fremtidens mobilnett i Norge, og 5G er kun tilgjengelig på utvalgte steder.

Usikker på hvilken hastighet du kan oppleve der du er?

Test hastigheten med vårt speedometer her

For å teste hastigheten på ditt mobilabonnement må du passe på å ikke være tilkoblet WiFi når du gjennomfører testen. Merk, speedometeret vil bruke litt mobildata på testen. Mengden avhenger av hvor høy hastighet du opplever der du er.

*Opplevd hastighet vil være avhengig av dekningen der du er

?

Hva skjer når jeg har brukt 100 GB?

Når du har brukt 100 GB, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. Du har fortsatt ubegrenset data, og surfe så mye du vil – men det vil altså gå litt saktere.
?

Hvordan kjøper jeg Hastighetsreload?

Hvis du har brukt 100 GB og har fått redusert hastigheten til 3 Mbit/s, kan du kjøpe en Hastighetsreload i Mitt Telenor eller på Mine sider. Du kan velge mellom en Hastighetsreload for 24 timer (99,–) eller en som varer frem til månedsskifte 499,–), du vil da få Normal, Rask eller Maksimal-hastighet – avhengig av abonnementet ditt.

Slik fungerer Hastighetsreload 24 timer:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter du abonnementet ditt på nytt. Det vil si at du får tilbake hastigheten du valgte – i 24 timer. Dersom du bruker mer enn 100 GB på disse 24 timene, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

Slik fungerer Hastighetsreload ut måneden:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter du abonnementet ditt på nytt. Det vil si at du får tilbake hastigheten du valgte – ut den måneden du er i. Dersom du bruker mer enn 100 GB i denne perioden, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

?

Kan jeg bytte hastighet?

Ja, det kan du selvfølgelig. For å bestille ny hastighet på abonnement ditt, logger du deg inn på Mine sider eller i Mitt Telenor-appen. Du kan bytte hastighet én gang per måned, eller ringe Kundeservice hvis du har behov for flere endringer i en og samme måned. Du kan bestille Normal, Rask eller Maksimal-hastighet på ditt Next-abonnement.

?

Får jeg ubegrenset data i utlandet?

På reise i EU/EØS kan du bruke Next-abonnementet som hjemme, og har ubegrenset data på reisen din. Merk at på reise utenfor Norge oppheves hastighetsvalgene, og din opplevde hastighet vil utelukkende basere seg på kapasitet og andre forhold i det lokale nettverket i det landet du reiser til. Utenfor EU/EØS gjelder egne priser.

?

Hvordan får jeg 5G-hastighet?

For å få 5G-hastighet må du velge Maksimal, som gir deg fri fart i nettet vårt. Du må også ha en 5G-mobil og befinne deg i et geografisk område hvor 5G er lansert. Den 13. mars gikk startskuddet – og vi har nå 5G-dekning i Trondheim, Elverum, Kongsvinger, Bodø, Fornebu, Kvitfjell, Svalbard/Longyearbyen, Spikersuppa og på Askvoll/Flokeneset. 5G-nettet vil rulles ut kontinuerlig i tiden fremover. Ta en titt på dekningskartet vårt her >

?

Får jeg Familiebonus?

Next har allerede ubegrenset data, og du vil derfor ikke kunne bruke av bonusdataen i Familiebonus. Men abonnementet bidrar fortsatt med ekstra data, som kan deles med andre medlemmer i Familiebonus.

Nyttig info

i

Prøv oss i 2 måneder

Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg i løpet av disse 2 månedene, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

Pengene tilbake-garantien gjelder for:

  • Nye eller porterte nummer til Telenor, og kun én gang per nummer

  • Kan kombineres med SWAP

  • Kun månedspris for abonnement blir refundert. Gjelder ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, evt. etablering av nytt nummer eller bruk utover inkludert innhold

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake ved å kontakte kundeservice på telefon eller chat innen 60 dager etter utportering. Månedspriser refunderes ikke ved terminering, kun ved utportering.

i

Vilkår mobilabonnement