ikon next

Med Next Familie får alle i familien hvert sitt Next-abonnement med ubegrenset data - og sammen får dere familierabatt. Det er kun én i Next Familie som betaler ordinær månedspris, deretter vil de andre abonnementene få familierabatt så lenge alle har felles eier. Prisen avhenger av om den som skal bruke abonnementet er over eller under 18 år.

Beregn pris

Legg til antall personer. Har dere abonnement hos oss fra før, skal de også legges til.
Voksen
0
Under 18
0
Vennligst legg til hvor mange som skal ha Next i den blå boksen over for å bestille

Bruker et av abonnementene over 100 GB, senkes hastigheten for dette abonnementet til 3 Mbit/s. Hastigheten kan økes igjen ved å kjøpe en Hastighetsreload.

Ubegrenset data gjelder i Norge/EU/EØS. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skipspesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Alle hastigheter behandles likt ved metning i mobilnettet. Mer om fart og dekning.

Få hjelp til å velge hastighet:

Spørsmål og svar

Hvordan fungerer Next Familie?

  • Familierabatten forutsetter Next-abonnement og felles eier av alle abonnementene

  • Betaler og bruker må være en privatperson.

  • Ett abonnement (eldste bruker) betaler ordinær månedspris for sitt Next-abonnement. Deretter er månedsprisen 449,- for voksne og 349,- for de under 18 år.

  • Alle abonnementene får automatisk samme hastighet. Endrer dere hastighet, endres hastigheten for alle i samme Next Familie.

  • Brukere under 18 år får Sikker Bruk automatisk aktivert.

?

Får vi virkelig ubegrenset data?

Ja, med Next Familie får dere ubegrenset data – hver måned. Bruker en i familien over 100 GB, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. De fleste vil likevel kunne surfe relativt normalt, og dere kan kjøpe en Hastighetsreload – om dere ønsker det.

?

Hvilken hastighet bør vi velge?

Velger dere Normal får dere opptil 15 Mbit/s*, som er vår laveste hastighet. Da kan dere selvsagt surfe, bruke sosiale medier og lese e-post som normalt. Dere kan også se video i god kvalitet, og laste ned en film på cirka 7,5 minutter.

Velger dere Rask får dere opptil 150 Mbit/s*, noe som er ti ganger raskere enn Normal. Da kan dere strømme nett-tv med krystallklar kvalitet, og laste ned en film på cirka ett minutt. Dagens gjennomsnittshastighet på 4G er 70–80 Mbit/s, så dette vil være mer enn nok for de aller fleste.

Velger dere Maksimal får dere fri fart opptil 300 Mbit/s* på 4G. Dette er drømmehastigheten for gamere, og for dere med Data- eller Tvilling-SIM. Dere vil oppleve minimale forsinkelser i nettet, og en film lastes ned på cirka 23 sekunder. Vi bygger fortsatt ut fremtidens mobilnett i Norge, og 5G er kun tilgjengelig på utvalgte steder.

Usikker på hvilken hastighet dere kan oppleve?

Test hastigheten med vårt speedometer >

For å teste hastigheten på ditt mobilabonnement må du passe på å ikke være tilkoblet WiFi når du gjennomfører testen. Merk, speedometeret vil bruke litt mobildata på testen. Mengden avhenger av hvor høy hastighet du opplever der du er.

*Opplevd hastighet vil være avhengig av dekningen der du er

?

Hva skjer når en av oss har brukt 100 GB?

Når en av dere brukt 100 GB, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. Dere har fortsatt ubegrenset data, og surfe så mye dere vil – men det vil altså gå litt saktere.

?

Hvordan kjøper vi Hastighetsreload?

Hvis en av dere har brukt 100 GB og har fått redusert hastigheten til 3 Mbit/s, kan dere kjøpe en Hastighetsreload i Mitt Telenor eller på Mine sider. Velg mellom en Hastighetsreload for 24 timer (99,–) eller en som varer frem til månedsskifte 499,–), dere vil da få Normal, Rask eller Maksimal-hastighet – avhengig av hvilken hastighet dere har.

Slik fungerer Hastighetsreload 24 timer:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter dere abonnementet på nytt. Det vil si at dere får tilbake hastigheten dere har – i 24 timer. Dersom en av dere bruker mer enn 100 GB på disse 24 timene, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

Slik fungerer Hastighetsreload ut måneden:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter abonnementene på nytt. Det vil si at dere får tilbake hastigheten dere har valgt – ut den måneden dere er i. Dersom en av dere bruker mer enn 100 GB i denne perioden, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

?

Kan vi bytte hastighet?

Ja, det kan deer selvfølgelig! For å bestille ny hastighet for alle i Next Familie, må den som eier abonnementene logge seg inn på Mine sider eller i Mitt Telenor-appen. Dere kan bytte hastighet én gang per måned, eller ringe kundeservice hvis dere har behov for flere endringer i en og samme måned. Dere kan bestille Normal, Rask eller Maksimal-hastighet på Next Familie-abonnement.

?

Får vi ubegrenset data i utlandet?

På reise i EU/EØS kan alle bruke abonnementet sitt som hjemme, og har ubegrenset data på reisen. Merk at på reise utenfor Norge oppheves hastighetsvalgene, og opplevd hastighet vil utelukkende basere seg på kapasitet og andre forhold i det lokale nettverket i det landet du reiser til. Utenfor EU/EØS gjelder egne priser.

?

Hvordan får vi 5G-hastighet?

For å få 5G-hastighet må dere velge Maksimal, som gir fri fart i nettet vårt. Du må også ha en 5G-mobil og befinne deg i et geografisk område hvor 5G er lansert. Den 13. mars gikk startskuddet – og vi har nå 5G-dekning i Trondheim, Elverum, Kongsvinger, Bodø, Fornebu, Kvitfjell, Svalbard/Longyearbyen, Spikersuppa og på Askvoll/Flokeneset. 5G-nettet vil rulles ut kontinuerlig i tiden fremover. Ta en titt på dekningskartet vårt her >

?

Får vi Familiebonus med Next Familie?

Next Familie har allerede ubegrenset data til alle som er med, og dere vil derfor ikke kunne bruke av bonusdata i Familiebonus. Har dere andre abonnement fra Telenor som ikke er med i Next Familie, vil abonnementene bidrar med ekstra data som kan deles med andre medlemmer i Familiebonus som ikke har ubegrenset data.

Les mer om Familiebonus >

Nyttig info

i

Prøv oss i 2 måneder

Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg i løpet av disse 2 månedene, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

Pengene tilbake-garantien gjelder for:

  • Nye eller porterte nummer til Telenor, og kun én gang per nummer

  • Kan kombineres med SWAP

  • Kun månedspris for abonnement blir refundert. Gjelder ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, evt. etablering av nytt nummer eller bruk utover inkludert innhold

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake ved å kontakte kundeservice på telefon eller chat innen 60 dager etter utportering. Månedspriser refunderes ikke ved terminering, kun ved utportering.

i

Vilkår mobilabonnement