Hjelp til IDTV

Har du IDTV fra Telenor? Her finner du informasjon og veiledninger for oppkobling av din kortleser.

IDTV

Om IDTV

IDTV betyr at man ikke har TV-boks, men kortleser rett i TV-en. Dette gir deg mulighet til å se digital-TV/HD-TV uten ekstra boks og fjernkontroll.

For å bruke IDTV, trenger du:

  • Kortleser godkjent av Telenor

  • Et abonnement og programkort fra Telenor

  • En TV-modell godkjent av Telenor for IDTV

Ønsker du heller vår nyeste dekoder med blant annet støtte for 4K og HDR? Les mer om T-We boks II.

Installasjon

TV-er som er klargjort for IDTV har en port til kortleser (Common Interface) bak eller på siden:

  1. Koble fra strømkabelen til TV-en

  2. Sett forsiktig ditt programkort fra Telenor i kortleseren med gullchipen opp og mot kortleseren.

  3. Sett i kortleseren (med programkortet), forsiktig i TVens "Common Interface" inngang. Se i brukerveiledningen til TV-en hvordan kortleseren skal settes inn.

  4. Koble strømmen til TV-en igjen ved å sette støpselet inn i stikkontakten og følg instruksjonene i brukerveiledningen til TV-en vedrørende kortleser.

Installasjon av CAM/ Kortleser /IDTV

Får du opp feilmelding på skjermen?

  • Får du meldingen "No card inserted", så har ikke kortleseren kontakt med kortet, se Steg 1.

  • Får du meldingen "No access", så er ikke kortet oppdatert ennå. Velg NRK1 og vent i inntil to timer for oppdatering.

  • Kortleseren har ingen innvirkning på signalet, eller hva TV-apparatet finner/ikke finner av kanaler. Den åpner kun kanalene du har i ditt abonnement og som TV-en har funnet under et kanalsøk.

Mangler du kanaler?

Dersom du mangler TV-kanaler etter vanlig kanalsøk, kan du gjøre et manuelt søk:

  1. Gå inn i menyen på TV-en med fjernkontrollen

  2. Velg manuelt søk

Fremgangsmåten kan variere, og vi anbefaler at du sjekker brukermanualen til TV-en din for mer hjelp. For å finne ut hvilke frekvens de enkelte kanalene ligger på hos deg, må du logge inn på Mine Sider og sjekke kanallisten.

Opplever du problemer med TV?

Hvis du opplever feil eller har problemer med å få inn kanaler kan du prøve følgende:

  1. Sjekk at antennekabelen er koblet i din TV

  2. Sjekk at TV'en er innstilt på IDTV, CAM eller DVB-C (hva du skal velge kan variere fra TV til TV)

  3. Oppdater programkort ved å logge inn på Mine Sider

    1. Velg Internett & TV

    2. Velg Administrer ditt abonnement på TV-abonnementet

    3. Velg Oppdater Programkort

  4. Vent 10 minutter, og søk opp kanaler på nytt

Hvis du fortsatt opplever problemer, anbefaler vi at du sjekker brukermanualen til din TV eller hjemmesiden til TV-produsenten for mer hjelp.

Fant du ikke svar på det du lurte på?