Trygg tilgang til bedriftens data og alle deres verktøy

Vi har en løsning som enkelt hjelper deg å sette opp nye mobile enheter. Løsningen er fleksibel og sørger for å sette opp enhetene på en måte tilpasset akkurat din bedrift, og med tilgang til de appene bedriften ønsker de ansatte skal bruke. Mobile enheter må være godt sikret, virke problemfritt, og de ansatte trenger sikker tilgang til intern informasjon som ikke må komme på avveie. Telenor MDM ivaretar dette behovet og gir bedriften nødvendig oversikt og kontroll over alle mobile enheter.

Løsningen er egnet for bedrifter med over 20 ansatte, og det er ingen forutsetning at de har abonnement hos oss.

Dette er Telenor MDM

Mobilansvarlig i bedriften

Mobilansvarlig i bedriften

Slik kommer du igang med Telenor MDM

Slik kommer du igang med Telenor MDM

Mistet jobbmobil med sensitiv informasjon?

Mistet jobbmobil med sensitiv informasjon?

Telenor MDM

  • Administrerer bedriftens mobile enheter, gjelder også PC og Mac

  • Applikasjonsstyring som sørger for at de ansatte har tilgang til de riktige appene

  • Kryptert arbeidsområde som skiller bedriftssensitiv informasjon og privat innhold

  • Enkel integrasjon som gir mobile enheter sikker tilgang til interne dokumenter og filområder

  • Skreddersydde rapporter som gir god oversikt over hele mobilparken

  • Funksjonsrik løsning som alltid er oppdatert og stadig utvides med nye muligheter

  • Alarmsenter som varsler hendelser

  • Uansett hvilken teletilbyder du har, kan du få Telenor MDM

Telenor MDM skjermbilde

Produktpakker

De ansatte i en bedrift kan ha forskjellige produkter. Velg mellom Basis, Standard eller Premium. Prisen gjelder per enhet.

Produktoversikt Telenor MDM

1

Hva er Telenor MDM?

MDM står for Mobile Device Management. Telenor MDM er en skalerbar og skybasert sikkerhetsløsning som gir bedriften kontroll over mobile enheter som for eksempel smarttelefoner, nettbrett og bærebare pc'er.
2

Er Telenor MDM en fullverdig EMM-løsning?

Ja, Telenor MDM er en fullverdig EMM-løsning. EMM - Enterprise Mobility Management er et utvidet begrep som i tillegg til MDM (styring/kontroll av mobilenhet) også omfatter applikasjonsstyring (MAM), identitets- og tilgangsstyring, innholdsstyring (Mobile Content Management) og begrensning (containment).
3

Kreves det at man installerer noe på bedriftens servere?

Dersom man ønsker å integrere Telenor MDM mot interne systemer som for eksempel Exchange Server og Active Directory, kreves det installasjon hos bedriften. Denne jobben kan enten utføres av bedriften selv, eller som en betalt tjeneste. Velger man imidlertid å ikke ha noen integrasjoner, vil man uansett ha glede av Telenor MDM. Man får full oversikt, beskyttelse og kontroll over telefonparken.
4

Kreves det at man installerer noe på de mobile enhetene?

Ja, man må installere en app på telefonen og konfigurere denne ved hjelp av en veiviser.
6

Hvilke data om brukerne samler tjenesten inn?

Tjenesten samler kun inn informasjon som er nødvendig for å ivareta din sikkerhet og produktivitet. Tjenesten får ikke innsyn i eposter, kontakter, kalender, SMS, bilder, dokumenter osv. Lokasjon er også mulig å innhente dersom bruker aksepterer dette i appen. Mange bedrifter velger imidlertid å ikke aktivere denne funksjonen i Telenor MDM. Innsamling av informasjon om hvilke apper som er installert er en valgfri opsjon som administrator kan aktivere.
7

Har systemet oversikt over hvilke apper jeg bruker?

Administrator har oversikt over apper som er distribuert av selve tjenesten. Det er også mulig å samle inn data om øvrige apper som er installert, men denne funksjonen er valgfri, og mange bedrifter velger å ikke aktivere denne.
8

Hvor lagres data som tjenesten innhenter?

Data blir lagret på IBM sine servere i EU. Det er høye sikkerhetskrav til disse serverne og de følger standarder som ISO 27001, NIST, AICPA SOC-2 Type II, FISMA og FedRAMP for sikkerhet og tilganger.
9

Hvilke personer får tilgang til informasjonen om de mobile enhetene?

Administrator på løsningen kan se denne informasjonen.
10

Kan systemet installere og oppdatere apper på brukernes telefoner?

Bedriften kan sende ut apper til de ansatte, slik at de blir tilgjengeliggjort i en egen (enterprice) App-Store på den mobile enheten. Avhengig av implementasjon kan man også fjerninnstallere apper og oppdateringer.
11

Hvordan skiller systemet bedriftens informasjon på mobilen fra brukerens private?

Tjenesten kan lage et eget arbeidsområde på den mobile enheten (Krever Telenor MDM Standard pakken). På dette krypterte området med utvidet sikkerhet ligger alt som er jobbrelatert.
12

Hvordan fungerer prising av tjenesten?

  • Det er ingen etableringskostnad

  • Enhetslisens - månedspris per enhet (Basis, Standard eller Premium)

  • Aktive enheter - betal kun for enheter som har aktivert tjenesten

  • Ingen forhåndsbestilling - automatisk fakturering av antall aktiverte enheter

  • Fleksibilitet - de ansatte i bedriften kan ha forskjellige produkter (Basis, Standard eller Premium) avhengig av behov

13

Er det mulig å få en driftet løsning?

Ja, vi tilbyr komplette support og driftsavtale for kundens tjeneste.

14

Hvordan komme i gang med Telenor MDM?

Telenor tilbyr en startpakke til en fast pris slik at det er enkelt og raskt å ta i bruk Telenor MDM.

Hvordan komme i gang? Selvbetjent eller driftet løsning?

For at dere skal kunne komme raskt i gang og få mest mulig ut av løsningen, tilbyr Telenor oppstartshjelp og support-/driftstjenester.

Standard oppstartspakke

En standard oppstartspakke har en fast pris, og dekker de mest vanlige behovene til en bedrift. Dette inkluderer bl. a tilknytning mot Apple/Samsung/Google for automatisk konfigurasjon av nye enheter, integrasjon mot Azure AD, epost-oppsett, installasjon av apper, sikkerhetspolicy, overlevering og gjennomgang av oppsettet.

Spesialtilpasning

Gjennom våre dyktige konsulenter kan vi også tilby skreddersydde oppsett etter nærmere avtale. Dette inkluderer f.eks integrasjon mot AD/fil-server (on premise), oppsett av funksjonsterminaler (Kiosk), differensiert oppsett, integrasjon mot bedriftens eksisterende løsninger (VPN, PKI/CA).

Sluttbruker-support

Hvis ønskelig kan vårt support-team tilby 1. linje support for deres sluttbrukere.

15

Last ned produktark

Produktark for MaaS360/Telenor MDM for mer utfyllende informasjon.

Last ned pdf