Med Samordnet Kommunikasjon får virksomheten en helhetlig telefoni- og samhandlingsløsning basert på Microsoft Skype for Business med videokonferanse, chat og skjermdeling i én felles løsning. På denne måten jobber dere enklere og mer effektivt – enten dere er på kontoret, hjemmekontor, på reise eller hos kunde.

Samordnet Kommunikasjon støtter også Teams i Microsoft Office 365. Meld på din bedrift for å bli pilotkunde og få muilgheten til å teste ut ny funksjonalitet i dag!

Andre fordeler

  • Tjenesten inneholder enda mer utover Microsofts standard Skype for Business, som gjør at dine ansatte kan jobbe mer digitalt.

  • Velg mellom en kundeplassert løsning som dere administrerer og drifter selv, eller en fullintegrert skybasert løsning driftet av Telenor. 

  • Med Samordnet Kommunikasjon og Mobilt Bedriftsnett kan din virksomhet få en brukervennlig og kostnadseffektiv skybasert løsning for kommunikasjon og samhandling. Fungerer også godt sammen med Microsoft Office 365.

Dette er unikt med Samordnet Kommunikasjon

1

Kun ett telefonnummer

Bruker har kun ett nummer som vises uavhengig av hvilket nummer det ringes fra. Innkommende samtaler kommer samtidig inn på PC, mobil og nettbrett. Brukeren velger selv hvor han vil besvare samtalen; på PC, mobil eller nettbrett.
2

Mobil status

Med mobilstatus kan alle i bedriften se tilgjengelighetsstatus i Skype for Business-klienten på den de ønsker å nå, enten de bruker IP- telefoni eller mobil
3

Nettmøte med ring-inn mulighet

Bruker kan enkelt sette opp virtuelle møter via Skype for Business klienten. De kan ringe inn til nettmøte fra mobil/fasttelefon og delta i møte uansett hvor de er, også uten PC.
4

Send SMS

Bruker kan enkelt sende SMS via Skype for Business klienten. Meldingene kan lagres i samtaleloggen/Outlook. Med SMS kopi får bruker full oversikt over sendte og mottatte SMS fra mobil, tvilling og Skype for Business i Outlook.
5

Søk i katalog og nummeroppslag

Bruker kan enkelt søke i Telefonkatalogen på navn, adresse eller nummer direkte fra Skype for Business -klienten. Bruker får også opp navn på innringer pga oppslag i norsk, svensk og dansk telefonkatalog.
6

Videokonferanse

Man kan ha videomøter mellom brukere som har vår skybaserte løsning for Samordnet Kommunikasjon og brukere (interne og eksterne) som sitter på andre typer videokonferanse-system som f.eks. Tandberg/Cisco, Polycom og Sony etc. Unik mulighet til å børste støv av dyre videokonferanseløsninger man tidligere ikke har kunnet integrere og benytte.
7

Administrasjon og selvbetjening

Tjenesten leveres med mulighet for AD-integrasjon som standard. Dere kan selv enkelt og raskt administrere tjenesten. I tillegg har dere en egen portal for selvbetjening via «Min Bedrift».
8

Reduserte kostnader på utlandstrafikk

Besvarer man Samtaler i utlandet besvares PC eller nettbrett unngår man kost på utlandstrafikk, og man ringer fra PC til Norge med norsk lokaltakst.
9

Døgnåpen feil- og supporttjeneste

Telenor bistår deg 24/7/365 dersom dere opplever feil og problemer med løsningen
10

Realiseringsmåter

Samordnet Kommunikasjon kan realiseres på forskjellige måter som passer din virksomhet best mulig. Løsningen kan baseres på virksomheten sin egen Lync eller Skype for business server eller som en skyløsning fra Telenors datasenter i Norge, evt. som del av Microsoft Office 365 fra utenlandske datasentre.

Samordnet Kommunikasjon kan også baseres på nye Teams med telefoni- og mobilintegrasjon via såkalt «Direct Routing» oppsett fra Telenor og Microsoft.

Nyhetsbrev Direct Routing

Telenor vil ved hjelp av «Direct Routing» tilby telefoni- og mobilintegrasjon i Microsoft Teams.

Med Samordnet Kommunikasjon er dine kolleger bare ett tastetrykk unna - både for samtale, videokonferanse, møtedeltakelse og dokumentdeling.


Ring oss på 09000 for et uforpliktende tilbud.