Oppgradering til Office 365 Basis fra Telenor

Office 365 Basis fra Telenor gjør det mulig å sende og motta e-post, chatte, ha videomøter, ringe og motta samtaler – alt fra ett og samme grensesnitt. Alt av dokumenter er trygt lagret i skyen, enkelt å dele og å få tilgang til.

Norsk sluttbrukersupport

Hos Telenor er norsktalende sluttbrukersupport inkludert for alle dine Office 365-brukere. Med vår support har du mindre behov for intern IT-kompetanse på Office 365. Vårt supportapparat hjelper deg og dine ansatte med spørsmål rundt bruk av tjenestene.

Brukerveiledning

Se vår brukerveiledning som vil bistå deg når du er overført til den nye tjenesten.

Inkluderte tjenester

Exchange (e-post)

Profesjonell e-post med 50 GB postboks og avansert spam- og virusfilter. E-post, kontakter og kalender holdes oppdatert, slik at du har samme oversikt uavhengig av om du jobber via nettleser, mobil eller nettbrett.

OneDrive (personlig fillagring)

Personlig fillagring og -deling med 1 TB lagringsplass per bruker med versjonshåndtering. OneDrive samler dine dokumenter og lar deg lagre og dele arbeidet, uavhengig av nettleser og operativsystem. Alt blir trygt lagret i skyen.

SharePoint Online (felles fillagring)

Intranett og gruppeområder for hele bedriften med felles lagring og versjonshåndtering. 1 TB per organisasjon, pluss 10 GB ekstra per abonnerende bruker. Utover dette kan du kjøpe ekstra lagringsplass opptil maksimum 20 TB.

Microsoft Teams (gruppearbeid)

Utnytt Office 365 til det fulle. Microsoft Teams er det digitale navet som samler samtaler, innhold, oppgaver, møter og programmer på ett sted.

Viktig info rundt oppgraderingen

Hvordan foregår oppgraderingen?

Du som bruker vil ikke oppleve nedetid på tjenesten under oppgraderingen. Når alt er klart vil du ved pålogging via https://portal.office.com se at du har fått tilgang til flere tjenester enn tidligere.

Outlook på PC/Mac

Brukere av lokalt installert Outlook-program på PC eller Mac bør sette opp ny e-postprofil for å få aktivert støtte for full synkronisering mellom sine enheter. Det er da viktig at du ikke sletter den gamle kontoen, men setter opp en helt ny profil. Dette for å unngå tap av historikk. Se vår brukerveiledning som vil bistå deg når du er overført til den nye tjenesten.

E-post på mobil og nettbrett

E-postoppsett på mobil og nettbrett vil fungere som tidligere etter oppgraderingen, og det er ikke behov for noen endringer.

Hvilken løsning blir bedriften flyttet til?

Alle brukere blir flyttet til Office 365 Basis fra Telenor.

Fordeler

• Norsk support og døgnåpen kundeservice. Eksperthjelp mellom 8-16.

• Microsoft Exchange Online med 50 GB e-postlagring i skyen.

• Microsoft Office Online for redigering av Word, Excel, PowerPoint online fra PC, Mac, mobil og nettbrett.

• Microsoft OneDrive for Business for lagring av opptil 1 TB personlige dokumenter i skyen.

• Microsoft SharePoint for opptil 1 TB felles fillagring i bedriften.

• Microsoft Teams for samarbeid og nettmøter med kolleger og samarbeidspartnere.

• Telenor Nettvern Bedrift - sikkerhetsløsning mot virus og svindelforsøk e.l.

Se utfyllende informasjon om fordelene med Office 365 Basis fra Telenor.

Hva koster ny løsning?

Ny løsning koster kr 99,- pr bruker pr måned.

Når begynner bedriften å betale for ny løsning?

Bedriften vil bli fakturert for ny løsning når bedriften er ferdig flyttet over til ny løsning.