Installér OneDrive på PC-en

Når du har fått OneDrive, bør du installere applikasjonen som gjør at du kan synkronisere innholdet ditt med skyen. Her viser vi deg hvordan.

  1. 1

    Logg inn

    Logg inn på din OneDrive på https://portal.microsoftonline.com. Brukernavnet ditt er <ditt navn>@<bedriftens domene>.onmicrosoft.com (eks.: ola.nordmann@bedriften.onmicrosoft.com). Passordet har du fått i en separat e-post eller SMS.

  2. 2

    Klikk på innstillinger

    Klikk på innstillinger. Knappen finner du øverst til høyre, ved siden av navnet ditt. Klikk så på "innstillinger for Office 365".

    steg 2

  3. 3

    Velg "programvare"

    Under innstillinger, velg "Programvare". Klikk så "installér" på neste side.


    steg 3

  4. 4

    Velg OneDrive

    Under "Programvare", velg "OneDrive". Velg språk og klikk "installér".

    steg 4

  5. 5

    Installér synkroniseringsprogrammet til din PC.

    Etter installasjonen er ferdig, vil du få en mappe som heter OneDrive. Alt i denne mappen vil automatisk bli lagret i skyen.


    steg 4

  6. 6

    Flytt filer og mapper du ønsker skal bli synkronisert

    Finn mappen som heter OneDrive. Dra de mappene og filene du ønsker skal synkroniseres over. PC-en din vil nå starte synkronisering av innholdet (kan ta noen minutter).


    Steg 5

  7. 7

    Finn innholdet i skyen

    Når synkroniseringen fra PC-en din er utført, skal du kunne finne igjen innholdet i skyen. Du kan sjekke dette ved å logge deg inn (steg 1).


    Steg 6

Vi har flere veiledninger som kan hjelpe deg med å få best mulig utbytte av OneDrive.

Fant du informasjonen du lette etter?