Eierskifte mobil

Hva er din rolle?

i

En ansatt skal slutte. Hva gjør jeg?

  1. Dersom den ansatte skal ta over abonnementet selv, kontakt kundeservice
  2. Dersom den ansatte skal starte i en ny bedrift, er det den nye bedriften som bestiller overføring av abonnementet i Min Bedrift. 
    • Du vil motta SMS for å gi samtykke til overføring av nummer når dette er bestilt
    • Overføring/eierskifte utføres innen 10 minutter etter siste samtykke er mottatt
i

Jeg slutter i jobben og vil ha nummeret tilbake til meg selv

  1. Bedriften må kontakte kundeservice for å flytte nummeret tilbake til privatperson
i

Jeg starter i ny jobb. Hva gjør jeg?

  1. Det er din nye arbeidsgiver som ordner overføring av ditt nummer i Min Bedrift
  2. Dersom du eier nummeret i dag vil du motta en SMS der du skal gi samtykke til overføring av nummeret
  3. Dersom tidligere arbeidsgiver eier nummeret vil de motta SMS for samtykke
  4. Eierskifte utføres 10 minutter etter siste samtykke er mottatt
  5. Dersom du har annen operatør vil eierskifte ta inntil 10 virkedager fra siste samtykke er mottatt
  6. Du kan se status på eier av abonnementet i Mitt Telenor for å se om eierskifte er utført

I noen tilfeller kan 4G bortfalle ved eierskifte:

Vi anbefaler da at du slår telefonen av og på. 

Prøv sim i annen telefon. Virker det da er det noe galt med telefonen din

i

Vi får en nyansatt

  1. Logg inn på Min Bedrift
  2. Velg 'nytt abonnenemt eller eierskifte'
  3. Derav 'bruk mal' eller 'nytt oppsett'
  4. Velg 'mobil'
  5. Fyll ut brukerinformasjon
  6. Velg nummer > overfør eksisterende nummer > legg inn nummer
  7. Velg abonnement og SIM
  8. Bekreft

Du kan se status på eierskifte under ordreoversikten i Min Bedrift

Nummeret kan overføres direkte uavhengig av tidligere eier og/eller operatør