Samordnet Kommunikasjon fra Telenor er en fleksibel samarbeidsløsning for telefoni, videomøter, chat og skjermdeling samlet i ett grensesnitt. Løsningen er basert på Microsoft Skype for Business eller Microsoft Teams, men har flere andre smarte funksjoner som lar ansatte jobbe effektivt og fleksibelt uavhengig av tid og sted.
Kontakt oss

Hvorfor velge Samordnet Kommunikasjon?

Med Telenor kan du være trygg på å ha valgt en totalleverandør som har fokus på å stadig forbedre og legge til rette med verktøy som gjør at dine ansatte kan jobbe mer digitalt til enhver tid. Klikk på ikonene under, for å lese mer om funksjonene.
Mobil back-up

Mobil back-up

Løsningen har full telefoniintegrasjon som gir økt sikkerhet og trygghet. Du kan ringe både fra PC og mobil. Anrop til ditt mobilnummer kan du valgfritt besvare på mobil, PC eller nettbrett, da det ringer på PC, mobil og nettbrett samtidig. Du ser i tillegg hvem som ringer.

PC-en blir med dette en mobil back-up:
Det vil ringe på PC og nettbrett selv om brukeren ikke har dekning på mobilen, evt mistet/glemt mobilen, forutsatt internett tilgang 

Er internett nede, og man har mobildekning, vil det fortsatt ringe på mobilen

Alt i ett

Alt i ett

Du kan kommunisere og samarbeide uavhengig av tid og sted – enkelt gjøre all kommunikasjon i ett grensesnitt, enten du skal ringe, chatte, delta i møter eller dele informasjon. I tillegg til å ringe, kan du med Skype-klienten:

•    Sende SMS direkte fra Skype-klienten. Du sender enkelt via Skype for Business. Meldingene kan lagres i samtaleloggen/Outlook. Med SMS kopi får du full oversikt over sendte og mottatte SMS fra mobil og Skype for Business i Outlook


•    Du får full status på den du ønsker å nå fra din Skype-klient, om vedkommende er opptatt i møte, konferanse, skypesamtale eller i mobilsamtale. Dette gir forutsigbarhet.

•    Katalog og oppslag
   - Oppslag: Du ser hvem som ringer
   - Katalog; tilgang til nordisk nummerbase og kan slå opp nye kontakter med navn, nummer og adresse og legge til i kontaktlisten

Kostnadsbesparende

Kostnadsbesparende

Du kan delta i møter uten å være der. Du kan kommunisere og samarbeide uavhengig av tid og sted, samt enkelt sette opp nettmøter via både Skype for Business og Teams – alt i ett grensesnitt. Du sparer tid og reisekostnader ved å slippe å reise til alle møter, og det effektiviserer arbeidsdagen din

Besvarer du samtaler i utlandet på PC eller nettbrett, unngår du kost på utlandstrafikk og du ringer fra PC til Norge med norsk lokaltakst.

Videokonferanse

Videokonferanse

Man kan ha videomøter mellom brukere som har vår skybaserte løsning for Samordnet Kommunikasjon og brukere (interne og eksterne) som sitter på andre typer videokonferanse-system som f.eks. Tandberg/Cisco, Polycom og Sony etc.

Unik mulighet til å børste støv av dyre videokonferanseløsninger man tidligere ikke har kunnet integrere og benytte. Det verdiøker elektroniske møter når man kan se hverandre og lese hverandres kroppsspråk

 

Se hvordan en kunde bruker Samordnet Kommunikasjon

Dette er unikt med Samordnet Kommunikasjon

1

Kun ett telefonnummer

Bruker har kun ett nummer som vises uavhengig av hvilket nummer det ringes fra. Innkommende samtaler kommer samtidig inn på PC, mobil og nettbrett. Brukeren velger selv hvor han vil besvare samtalen; på PC, mobil eller nettbrett. Dette gjelder for både Skype og Teams.
2

Mobil status

Med mobilstatus kan alle i bedriften se tilgjengelighetsstatus i Skype for Business-klienten på den de ønsker å nå, enten de bruker IP- telefoni eller mobil.
3

Nettmøte med ring-inn mulighet

Bruker kan enkelt sette opp virtuelle møter via Skype for Business- og Teamsklienten. De kan ringe inn til nettmøte fra mobil/fasttelefon og delta i møte uansett hvor de er, også uten PC.
4

Send SMS

Bruker kan enkelt sende SMS via Skype for Business klienten. Meldingene kan lagres i samtaleloggen/Outlook. Med SMS kopi får bruker full oversikt over sendte og mottatte SMS fra mobil, tvilling og Skype for Business i Outlook.
5

Søk i katalog og nummeroppslag

Bruker kan enkelt søke i Telefonkatalogen på navn, adresse eller nummer direkte fra Skype for Business -klienten. Bruker får også opp navn på innringer pga oppslag i norsk, svensk og dansk telefonkatalog.
6

Videokonferanse

Man kan ha videomøter mellom brukere som har vår skybaserte løsning for Samordnet Kommunikasjon og brukere (interne og eksterne) som sitter på andre typer videokonferanse-system som f.eks. Tandberg/Cisco, Polycom og Sony etc. Unik mulighet til å børste støv av dyre videokonferanseløsninger man tidligere ikke har kunnet integrere og benytte. Denne tjenesten er tilgjengelig både med Skype og Teams; forskjellen er at den er inkludert i brukerprisen for Skype, og kan kjøpes som en tilleggstjeneste dersom dere har Samordnet Kommunikasjon med Teams.
7

Administrasjon og selvbetjening

Tjenesten leveres med mulighet for AD-integrasjon som standard. Dere kan selv enkelt og raskt administrere tjenesten. I tillegg har dere en egen portal for selvbetjening via «Min Bedrift».
8

Reduserte kostnader på utlandstrafikk

Besvarer man Samtaler i utlandet på PC eller nettbrett unngår man kost på utlandstrafikk, og man ringer fra PC til Norge med norsk lokaltakst.
9

Døgnåpen feil- og supporttjeneste

Telenor bistår deg 24/7/365 dersom dere opplever feil og problemer med løsningen
10

Hvordan ta tjenesten i bruk?

Samordnet Kommunikasjon kan tas i bruk på forskjellige måter, og du kan velge det som passer din virksomhet best mulig. Løsningen kan baseres på virksomheten sin egen Lync eller Skype for Business server eller som en skyløsning fra Telenors datasenter i Norge, eller evt. som del av Microsoft Office 365 fra utenlandske datasentre.

Samordnet Kommunikasjon kan også baseres på nye Teams med telefoni- og mobilintegrasjon via såkalt «Direct Routing» oppsett fra Telenor og Microsoft.
Mann fra Voss kommune

Voss kommune + Teams = sant

Les historien om hvordan Voss kommune ble verdens første bruker av Microsoft Teams med taleintegrasjon fra Telenor.
Les mer