Gjør småbedriftene synlige på nett

Her i Norge er det registrert 584.000 domener, og konkurransen om oppmerksomheten på nett er hard i de fleste bransjer.
Vi vet at 9 av 10 starter å søke etter leverandør på nettet, før de bestiller et produkt eller en tjeneste. Med andre ord; synlighet på nett er viktigere enn noensinne. Google er blitt verdens største markedsføringskanal. Men for å få god digital synlighet, kreves det spisskompetanse.
Krever spisskompetanse som mangler i mindre bedrifter
– Søkemotorene sitter på informasjon om deg som søker, og om nettstedene du søker etter. Når du søker på nett, vil resultatet være farget av personinformasjon som alder og kjønn, og preferanser basert på hva du har søkt på tidligere. Når det gjelder bedrifter, har søkemotorene oversikt over hvilken kategori de tilhører, hvor brukervennlige nettstedene deres er og hundrevis av andre parametere. Alle disse elementene er med på å avgjøre hvilket resultat søket kommer opp med, forteller leder for skytjenester i Telenor, Stephen Parsli.
SEO er en forkortelse for søkemotoroptimalisering, og er arbeidet som gjøres med nettsider for å synliggjøre sidene. Det handler om å lage innhold til nettstedet ditt som folk har lyst til å se, og gjøre det enkelt for søkemotorene å finne det samme innholdet. Har du dette på plass er du garantert såkalt organisk, eller ubetalt, trafikk inn til nettstedet ditt. Søkemotorene verdsetter godt innhold og teknisk gode sider, nettopp fordi det er attraktivt for de som søker.

Kom enkelt i gang med en god profesjonell nettside
Hva kan du gjøre med det? De færreste bedrifter har SEO-kompetanse internt i bedriften. Og det trenger de heller ikke. Derfor har Telenor etablert tjenesten ”Nettsider”, hvor vi hjelper bedrifter med å opprette en profesjonell nettside.
Tjenesten innebærer at bedrifter får en egen webrådgiver som sørger for å opprette nettsider som støtter bedriftens forretningsmål og tiltrekker seg de rette målgruppene.
– Omtaler du produktene dine med søkevennlige ord, bruker du de rette frasene i webtekstene dine og er bedriftssiden din tilpasset brukerens adferd? Dette er elementer vi hjelper til med, utdyper Parsli.
Webrådgiveren jobber sammen med webdesignere og tekstforfattere for å sikre en helhetlig leveranse.
– Dette gjør at du kan stole på at de løsningene vi velger og den tjenesten vi leverer har høy kvalitet. På den måten kan bedriftene fokusere på sin daglige drift, mens vi tar ansvaret for teknologien som gjør at kundene tar kontakt, sier Parsli.
Ønsker du en prat med oss?