Velkommen til Mobilt Bedriftsnett!


Du har nå fått tjenesten Mobilt Bedriftsnett på ditt mobilabonnement.

Mobilt Bedriftsnett er Telenors nye satsning for å knytte sammen mobilbrukerne i din bedrift til ett bedriftsinternt nett.

Som bruker av Mobilt Bedriftsnett, får du tilgang til en rekke hjelpemidler som skaper bedre flyt i hverdagen for både bedriften og de ansatte.

Nyttige tjenester i Mobilt Bedriftsnett

Mobilt Bedriftsnett gir deg tilgang til en rekke nyttige tjenester som:
- Se om kollega er ledig før du ringer - Du kan også markere eget fravær og enkelt aktivere viderekoblinger direkte fra din mobiltelefon eller fra Mine Sider.
- Klikk for å ringe - Gjør en oppringing fra din mobiltelefon ved å velge ønsket samtalepartner fra Mine Sider eller fra Outlook.
- Samtalestatus og eventuelle fravær deles med alle i bedriftsnettet - Du styrer din tilgjengelighet bedre, og du får en bedre samtaleflyt ved at unødvendige anrop unngås.

Last ned Mobilt Bedriftsnett mobilklient

Mobilt Bedriftsnett Mobilklient er programmet som gir deg tilgang til Mobilt Bedriftsnett på din mobiltelefon. Mobilklienten er inkludert i ditt nye abonnement. Send en tekstmelding med kodeordet MB til 1999 for å laste ned mobilklienten på din mobiltelefon.

Om du har iPhone eller mobiltelefon med Android operativsystem, kan du benytte en egen mobil webklient. Den lastes ned på samme måte som de andre klientene.

Her finner du oversikt over hvilke mobiltelefoner som støtter mobilklienten.

Gjør deg kjent med Mine sider

Mine Sider kan du selv administrere ditt abonnement. Du kan også enkelt ringe opp kollegaer eller personer fra din anropsliste (såkalt "klikk-for-å-ringe" -funksjonalitet).

Tjenestene ligger under et nytt menyvalg som heter Mobilt Bedriftsnett. Du får tilgang til din bedriftsinterne telefonkatalog hvor du kan se tilgjengelighet på dine kollegaer. Du får også tilgang til loggen over dine siste 30 samtaler, og du kan sette status på din tilgjengelighet og endre innstillinger for hvordan innkommende samtaler til deg skal håndteres.

Meget praktisk dersom du eksempelvis har glemt mobiltelefonen din hjemme og ønsker at innkommende anrop skal viderekobles til en fasttelefon eller et sentralbord!

Se alle mulighetene i Mobilt Bedriftsnett

Mobilt Bedriftsnett tilbyr også følgende tilleggstjenester:
  • Sentralbord som er både lett å lære og enkelt å ta i bruk. Sentralbordet er nettbasert slik at det kan betjenes på alle steder der du har tilgang til internett.
  • Køfunksjon for grupper av personer som skal besvare fellesnummer.

For å få oversikt over alle tjenestene og mulighetene i Mobilt Bedriftsnett, anbefaler vi deg å benytte vår e-læring som er inkludert. Denne er bygget opp slik at du selv velger hva du ønsker å vite mer om. E-læringen forklarer raskt hvordan du bruker tjenestene. Du finner e-læring på Mine Sider under menyvalget Mobilt Bedriftsnett og Komme i gang.

Vær oppmerksom på

Når du benytter mobil webklient første gang, må du benytte mobilnettet og ikke trådløst (WiFi). Dette fordi WiFi krever en autentisering. Denne autentiseringen skjer automatisk når du logger deg på via mobilnettet. Dersom du ikke har benyttet klienten på mobilnettet innen noen dager etter nedlastning, må du neste gang du bruker Mobilt Bedriftsnett over WiFi, på nytt logge deg på via mobilnettet. Gir du mobilen bort til en kollega, vil din kollega få tilgang til din Mobilt Bedriftsnettkonto via WiFi, og eventuelt sin Mobilt Bedriftsnettkonto via mobilnettet.

Vi håper du får nytte og glede av de nye tjenestene i Mobilt Bedriftsnett!




Har du ytterligere spørsmål, kan du ta kontakt med din IT-ansvarlig, din forhandler eller Telenor Kundeservice på 09000.